Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 22. maj 2014

Havens små glæder og en udmattet mor

Jeg er på facebook blevet udfordret til at nævne 3 positive ting om dagen i en uge. Når man render rundt herhjemme med smerter i bækkenet og samtidig skal aktivere en pige på 20 måneder, kan det faktisk godt være lidt svært. Hun er hjemme med feber, men fejler derudover intet. Det betyder at hun knokler rundt hele tiden og ikke kan koncentrere sig om noget mere end 2 sekunder ad gangen. Så jeg render rundt bagefter for at finde ud af hvad hun nu skal til at pille i. Sidde ned og lege gider hun nemlig ikke. Så smerterne er store og humøret og tålmodigheden daler desværre i samme takt som smerterne tager til.

Derfor blev det i haven jeg fik fundet lidt positivt frem. I forsøg på at holde Trolden lidt i gang måtte sandkassen og ude legetøjet da kunne bruges. Vi nåede kun lige ud og jeg ned på græsset, så løb hun indenfor og begyndte at rode rundt. For at undgå at sidde ned før hun fik bestemt sig på andet forsøg på haveleg, tog jeg derfor en tur rundt og fik kigget lidt på livet i haven.

Som I kan læse var min morfar sidste sommer forbi med lidt fint til forhaven. Inden da havde min mor forsøgt at sætte lidt skik på den ene ende et par år og det begynder at kunne ses nu. Det er altså dejligt når familien gider at bruge lidt tid hos os.


Bag ved bedet er det naboens bede, så dem kan jeg ikke tage æren for. (vi bor i rækkehus)

I år har min mor også været forbi. Det er ved at være et par uger siden, men det er først nu jeg har fået taget lidt billeder.


Det er nemlig blevet til et bed i børnehøjde. Så har Trolden lidt at pille i og se på, hvilket jeg tror er meget sundt for hende. Der er jordbær i den ene halvdel og radiser i den anden. Så er spændt på hvad hun siger når der kan høstes.

Jeg havde tidligere et meget højt højbed, men for at få lidt mere plads til salaten i år, valgte vi at skille det ad. Eller det vil sige jeg fik sat manden og datteren igang. Trolden hyggede sig og Far sukkede dybt.



Der dog kun plantet lidt rucola salat i det ene, da mine salater ikke er klar endnu. Vi skulle også lige have hentet lidt jord, så begge bede kunne blive fyldt op. Så måske der sker lidt mere der senere, nu må vi se.

Mine krydderurter i mit lille "drivhus", begynder at vise sig lidt frem og det er sådan noget der vækker glæde.


Persillen ville ikke rigtigt komme frem, så der såede jeg nyt i weekenden og her titter allerede en smule frem. Dilden og de to basilikum derimod viser sig gerne frem. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com