Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 27. november 2012

Stop spild af mad - Salad in a jar - del 2

Jeg har da aldrig fået fortalt resultatet af mit salad in a jar projekt. Læs evt. mere om det her.

Min baggrund for projektet, var at se om jeg kunne slippe for at stå og snitte salat hver aften, da det betyder at vi sjældent får salat herhjemme, men istedet holder os til andet grønt.


Salaten blev ordnet søndag. - hakkede, skyllede og slyngede salaten godt og kom den i et glas.

Onsdag måtte jeg konstatere at salaten havde fået en brun kant og derfor ikke så særlig appetitlig ud. Salaten var dog fortsat sprød.

Jeg kan derfor konstatere, at jeg sagtens kan snitte salat til et par dage, så den del er jeg ganske godt tilfreds med, men det betyder dog også, at vi nok stadig har en del salat der går til spilde.

Min idé til dette forsøg, var de såkaldte Salad in a jar, som er meget fremme i USA. Dem kan du evt. læse om her. Jeg synes nemlig det er super ærgerligt  at salaten ofte herhjemme ikke bliver spist, fordi vi ikke kan nå det, når vi kun er 2 personer i husholdningen.

Derfor glæder det mig at se at OBH har taget teten op og nu sælger Food Sealers. Samtidig er det til en pris, som er overkommelig og ikke ruinerer en helt. Jeg må derfor indrømme at sådan en Food Sealer står højt på ønskesedlen herhjemme, for det må helt sikkert prøves af.

Du kan se meget mere her, hvor OBH har lavet en lille film og denne fine maskine.




Share:

4 kommentarer:

  1. Nej hvor sjovt, for jeg tænkte SÅ meget på dig, da jeg så reklamen for den fine lille vakuumpakker. Sjovt ;) Jeg håber du får den i julegave ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe. Sjovt at du lige kunne huske det. Jeg har desværre allerede sendt ønskesedlerne ud, så må se om der er nogen der har tænkt på mig. Ellers må der spares op til sådan en fætter :)

      Slet
  2. hej
    Jeg gik faktisk forleden dag og tænkte på det der glas med salat, har været så nysgerrig for opfølgeren og så kom den nu, tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var simpelthen forsvundet i gemmebogen. Spark gerne til mig en anden gang, du synes der er noget jeg mangler ;)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com