Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 19. december 2011

Hjemmelavede brændte mandler

Hov - jeg har da helt glemt at dele opskriften på de brændte mandler med jer, jeg fik lavet til julehygge-dagen den 4. december. De smagte super godt og var meget nemme at lave. Så I kan sagtens nå det endnu, hvis I vil have brændte mandler til jul.


Opskriften ved jeg faktisk ikke helt hvor jeg har fra. Den er blevet skrevet ned i min lille idé lommebog på et tidspunkt.

250 g mandler
250 g sukker
3/4 dl vand

Først varmes en pande op. (panden skal være meget varm.)

Sukker, mandler og vand kommes på panden og sukkeret begynder at koge.

Rør i massen engang imellem, så den ikke brænder på.

Sukkerlagen ændrer på et tidspunkt konsistens, hvor den smuldrer og sætter sig fast på mandlerne. Her er det vigtigt at røre i massen, så sukkerlagen fordeler sig på alle mandlerne.

Når mandlerne er lysebrune og sukkeret har sat sig fast, hælder du mandlerne ud på bagepapir til afkøling. Sørg for at skille mandlerne ad, hvis de hænger sammen.
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com