Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 22. oktober 2011

Kylling i æbler - en ny favorit!


Denne gang var opskriften fra Æblekogebogen ikke en kageopskrift, men derimod tirsdagens aftensmad.

Der står godt nok i opskriften at den er til 4 personer, men vi spiste det hele selv. Kunne sagtens have undværet den sidste lille portion, men det smagte altså super godt. Så jeg vurderer der er til 2½-3 personer.

Det smagte super godt og det er bestemt ikke sidste gang, jeg har lavet det. Manden min foreslog at man puttede pinjekerne ovenpå til sidst, så det må prøves af næste gang.



1 pakke bacon
4-500 g kyllingefilet
1 æble
2 fed hvidløg
4 spsk æblecidereddike
1 dl hønsebouillon (jeg brugte 2)
2 spsk flydende honning
evt. maizena

Skær bacon ud i små stykker og rist dem på en varm, tør pande.

Skær kyllingekødet i mindre stykker og steg dem med på panden i nogle minutter.

Tilsæt hvidløgsfed (jeg hakkede dem), æblecidereddike, bouillon og honning og lad det hele småkoge i 10 minutter.

Skær æblet i kvarte, fjern kernehuset og skær æblet i smalle skiver.

Kom æblestykkerne med ned i retten og lad det koge med et par minutter.

Jævn retten med lidt maizena, hvis den ønskes tykkere i konsistensen (jeg synes ikke rigtigt der var noget væde tilbage, så jeg tilsatte 1 dl bouillon mere.

Server fx med ris.
Share:

2 kommentarer:

  1. Wow, det ser godt ud!! Det bliver noget jeg må spise en aften jeg er selv hjemme, kæresten værdsætter ikke frugt i hans varme mad ;-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Goddag med dig *sms* (:

    Tænkte på om vi ikke skulle bytte link da jeg syns din blogger er så spændene smuk og altid noget at byde på (: Håber du går forbi min blog og skriver en lille sød hilsen i min GB så ville jeg være dig rigtig glad (:

    Knus Lise

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com