Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

tirsdag den 11. oktober 2011

Klatkager - selvfølgelig


Endnu en ting jeg aldrig før har forsøgt mig med, men som egentlig hører sig til, når man får risengrød - nemlig klatkager.

Derfor stod torsdagens menu på disse, dog ikke særlig sund mad, men mon ikke det går.

Klatkagerne er selvfølgelig serveret med sukker og dertil mors hjemmelavede solbærsyltetøj.


Opskriften fik jeg af mormor, så det var bare med at gå igang:
En rest kold risengrød
1-2 æg
ca. 2-3 spsk sukker
1 spsk vaniliesukker
1-2 spsk mel
Revet citronskal (kan udelades)

Pisk æg/ægget og sukker hvidt og rør det sammen med grøden.
Tilsæt resten og rør det sammen til en dej.
Mængden af ingredienserne afhænger af hvor stor en rest grød man har tilovers.
Sæt dejen på en pande med brunet smør ved hjælp af en ske.
Steg dem gyldne på den ene side inden de vendes og steges færdige.


Share:

4 kommentarer:

  1. Selvfølgelig Bianca :) Ohj jeg fik en ustyrlig lyst til klatkager LIGE DER !!!! Doooh - den der trick-måde at lave risengrød på, skal jeg virkelig snart have afprøvet ;)

    SvarSlet
  2. Uhmmm :-D

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  3. Jeg brugte faktisk den snedige risengrød-i-stegepose-fremgangsmåde i fredags, og det var jo GE-NI-ALT! Jeg får dog sjældent rester, når jeg laver risengrød, men måske jeg lige burde kalkulere med det næste gang, så jeg kan få lavet klatkager også - for det er jo også lækkert...!

    Xenia
    http://www.hjemmehosxenia.dk/

    SvarSlet
  4. Kristine-> Hehe... det smager også godt :D

    Birthe-> Nemlig ;)

    Xenia-> Det er nemlig super smart. Vi kalkulere med rester, så vi er sikre på der er til klatkager :D

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com