Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 21. januar 2015

Gulerods spagetti i tomatsauce med grønsagsfrikadeller – Stop spild af mad

En af de første retter jeg lavede med min spirelli, som jeg var så heldig at få i julegave. Den er super nem at bruge og giver nogle helt nye muligheder til madlavningen og især til muligheden for at få grønt med i retterne.



Desværre er der en del rester ved brugen af spirellien. Dem forsøgte jeg derfor at bruge i frikadellerne i bedste stop spild af mad stil. Det var en succes og er bestemt ikke sidste gang jeg kommer det i en fars.


Opskrift: 

Først laves den mængde gulerødder, som du forventer skal bruges til spagettien.

Grønsagsfrikadeller
500 g hakket svinekød
1 hakket løg
2 æg
Finthakkede grønsager
1 dl mælk
Rasp
½ spsk hakket oregano
salt og peber

Af finthakkede grønsager har jeg brugt rester af gulerødder og squash fra min spirelli som jeg har hakket fint i en foodprocessor sammen hvidkål.

Hak løget og kom det i en skål sammen med hakket svinekød, æg, finthakkede grønsager, mælk, rasp, oregano, salt og peber.

Kom rasp i farsen til den har den rette konsistens. være lidt våd, så den kan samles til kugler.

Rør farsen sammen, lav kugler og sæt dem på en bageplade med bagepapir.

Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 30 minutter.

Tomatsauce
2 dåser hakkede tomater
1 porre
2 fed hvidløg
2 tsk rosmarin
2 spsk balsamico eddike
½ dl hvidvinseddike
1 tsk oregano
salt og peber

Hak porren og kom den i en gryde sammen med de hakkede tomater. 

Hak hvidløget fint og tilsæt det sammen med resten.

Varm saucen godt op og tag gryden af varmen.


Blend det hele med en stavblender, hvis du ønsker en finere konsistens. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com