Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 8. september 2014

Horn med æblemos og horn med nougatcreme fra Odense Marcipan

Når nu man bliver 2 år, så skal man selvfølgelig have noget med at dele ud i dagplejen. Da jeg gerne ville lave noget uden alt for meget sukker blev det til horn med æblemos til børnene og så fik jeg lige testet den nye nougatcreme fra Odense Marcipan til de voksne.


Æblemosen havde jeg selv lavet, da jeg var så heldig at få en pose leveret af min mor. På den måde var jeg også sikker på der ikke var en masse sukker og tilsætningsstoffer i.

Opskriften på æblemos finder du lige her. Jeg laver altid en stor portion og fryser resten ned i mindre portioner. Det smager godt på havregrød og så er der også til lidt lækker nem snack hvis det er ungerne har lyst til det.

Hornene blev lavet efter denne opskrift:
Der bliver 16 stk i alt og jeg delte så dejen og lavede den med to forskellige slags fyld.

2 dl lunken mælk
50 g gær
400 g hvedemel
100 g margarine
50 g sukker
1 æg

Pensling: 1 sammenpisket æg

Lun mælken til ca. 37 grader og opløs gæren heri.

Tilsæt mel og de øvrige ingredienser og ælt dejen til den er ensartet og glat.

Del dejen i 2 og lad den hæve tildækket og lunt i ca. 20 minutter.

Rul den ene kugle ud til en cirkel og skær den i 8 trekanter.

Smør dem med æblemos og rul dem sammen fra den brede ende.

Sæt dem på en bageplade med bagepapir og lad dem efterhæve lunt og tildækket i ca. 20 minutter.

Pensl med æg og bag dem i 10 minutter ved 225 grader. (200 grader ved varmluft)



Den anden portion dej fik lidt nougatcreme og ellers samme hæve- og bagetid. Lige inden bagning dryssede jeg med lidt mandelsplitter.

Det var super nemt at trykke nougatcremen ud og hornene smagte skønt af nougat. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com