Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 4. juni 2014

Ny seng til dukken

Prinsesse Pilfinger har siden jul været meget optaget af de få dukker hun har. Allesammen nogen hvor tøjet ikke kan tages af, da vi så nok havde haft tøj over det hele. Dukkerne skal krammes, mades og sove, så her er virkelig tale om en dukkemor, der har styr på tingene i en tidlig alder, (omkring 15 måneder).

Allerede inden jeg blev gravid, havde jeg været så heldig at finde en fin dukkeseng ganske gratis, som bare stod på loftet og ventede for at se om der skulle blev brug for den.

Det blev der heldigvis, men jeg synes den var lidt kedelig. Derfor smuttede jeg en tur i byggemarkedet og købte en fin lilla farveprøve, som så endte med bare at stå og vente på, at jeg fik overskuddet til at gå igang.

Jeg ved ikke om det var overskuddet eller min dårlige samvittighed, men jeg er i hvert fald glad for vores udestue, hvor den har kunnet stå imellem lagene af maling, så jeg har kunnet gå til og fra.

Moster blev sat til at sy sengetøj til sengen, og hun var selvfølgelig færdig lang tid før mig, da hele projektet af logiske årsager blev en del måneder forsinket.

Pyt med tiden når bare resultatet er godkendt af trolden, og det er det bestemt!

Billeder med hende har jeg dog desværre ikke. Kameraet har ikke lige været ved hånden. Da den kom frem valgte trolden, som lige havde været i bad og derfor tog sin sædvanlige runde i huset uden den dumme ble, at sætte sig op til dukken, for det var da en hyggelig seng. Så den er også testet til vægten af en på 19 måneder.


For at skåne vores gulv, har vi været i byggemarkedet, for at købe sådan noget blødt noget, som er det man sætter sammen med velcro. Manden derude kunne ikke fortælle os hvad det hed, men vi kom da hjem med det rigtige. Det købes i sådan en lang strimmel med klister på den ene side, så det skal bare klippes til og sættes på. Vi har det også under min gyngestol og der fungerer upåklageligt.



Lige et hurtigt førbillede:


Share:

2 kommentarer:

  1. hvor blev den bare super fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og tusind tak for sengetøj. Det er bare perfekt :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com