Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 2. juni 2014

Havens glæder og nye projekter

I weekenden kunne vi på vejen se dette fine skilt med dertil fine rabarber stilke: (Der står gratis på skiltet) 


Manden trillede derfor en tur med Trolden i barnevognen og fik hentet et par stilke til mig. Den rabarber jeg forsøgte at plante for et par år siden, endte desværre med at dø en uvis død. 

Derfor er det da en fornøjelse, at andre vil dele ud af det de ikke selv får brugt. Jeg har allerede kreeret lidt og har idéer til lidt andet. Meget mere om det senere på bloggen. 

Samtidig nyder jeg, at min mor for en måneds tid siden var forbi og plante jordbær, samt så radiser. 



Prøv lige at se hvor det gror i haven. Radiserne har vi allerede høstet halvdelen af, som blev brugt i en gang hjemmelavet kartoffelsalat. Selvfølgelig som mor laver den, opskriften findes lige her. (Jeg har blot tilføjet radiser, som jeg syntes det passede.)

Jordbærene er som I kan se ikke helt klar endnu, men der sker noget og det glæder mig virkelig. Jeg ser allerede frem til Trolden og jeg skal smage. 

Sidst men ikke mindst har manden været i sving med vores hæk. Vi har en meget høj hæk og også meget ukrudts fyldt hæk. Det er dog ikke ukrudtet han har kigget på, men nærmere den ende af hækken, som vender ud mod vejen. De forrige ejere har nemlig ladet den vokse indad. Den hældte ind i haven og var endt med at være omkring 1,5 meter tyk. 

Da vi impulsivt sidste weekend fik købt et brugt legehus til Trolden, har vi valgt at halvere hækkens tykkelse for på den måde at få legehuset placeret rigtigt med det samme. Når vi kigger ud i haven, kan man på ingen måde se, at hækken er halveret, så den har altså været godt bred. Legehuset er ikke ankommet endnu, men nu er det i hvert fald ikke hækken der fylder i haven. 


Her er hækken allerede halveret og det pyntede altså. Hækken har også fået klippet en del af toppen efter dette billede blev taget. Det i et forsøg på at den får lidt mere energi til at gro fint til igen. 

Som I kan se, er der også et projekt havelåge på vej, men det bliver vist ikke i år. Der er alt for mange projekter i kalenderen og med mig på langs, er det jo manden der skal stå for det meste. Derfor har vi revideret lidt i listen og en del er rykket frem til næste år. 

Har sommeren sat gang i projekter hjemme hos dig?
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com