Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 4. maj 2014

Manglende søvn og pasningsbekymringer

Prinsesse Pilfinger er på overnatning hos mormor og morfar, så selvfølgelig har jeg været vågen siden kl. 4. Egentlig ikke fordi det plejer at være et problem for mig at sove, men fordi jeg vågnede fra en drøm om noget, som jeg egentlig ikke havde opdaget generede mig.

Grunden til prinsessen er hos sine bedsteforældre er meget simpel. Jeg trængte til at komme ud og manden min trænger til at sove! Da jeg desværre har mange smerter i mit bækken pga. graviditeten, er det ham der hver morgen står op når hende den lille aktive, er klar på dagen. Som de fleste forældre ved, kan det godt være meget tidligt. Da han så samtidig arbejder i butik og står for rigtig meget i hjemmet for tiden, betyder det, at søvn ikke er noget han får så pokkers meget af.

Sætter virkelig pris på han finder overskuddet, når nu jeg bare ikke fungere på den front, men jeg kunne godt mærke at han, udover den manglende søvn, ligesom jeg, trængte til lidt tosomhed. Da bækkenet jo driller betyder det også, at den der super fede gratis koncert, der var på Flakhaven i Odense ikke lige var målet. Vi smuttede derfor en tur i biografen. Mig med en pude under armen, så jeg lige kunne rette lidt på min siddestilling indimellem og så gik det nogenlunde. (Havde dog vildt ondt da vi kom hjem, for det der med at sidde oprejst så længe hitter altså ikke her)

Men nu sidder jeg altså her med min last for tiden. En chai the fra Fredsted, som er hurtig og nem at lave og smager skønt. Trængte lige til lidt energi efter at have rodet hjernen rundt i 1,5 times tid under dynen.


Når men det der så bekymrer en mor så meget, at hun ender med at stå op, så manden kan få den søvn han fortjener, er selvfølgelig pasning af troldeungen.

Vi har den skønneste dagplejemor og trolden elsker at være der. Oftest har hun ikke tid at sige farvel til far om morgenen, og jeg skal bestemt heller ikke hente hende for tidligt, for er der nogen at lege med vil hun hellere det end med mor hjem igen.

Problemet ligger dog i, som for så mange andre (ja jeg ved det ikke kun er os), gæsteplejen. Vi har længe været i en gruppe, hvor der simpelthen var for mange seniorer der ikke tog gæstebørn. Det betød at trolden allerede fra start blev kastet rundt og gerne uden for den gruppe hun kender fra legestuen, med begrundelsen, at de først placerede dem, hvor der var plads hos den faste gæstedagpleje. Fast gæstepleje - øh hvordan får man det når man gang på gang kommer et nyt sted hen?!

Så vidt jeg kan forstå skal gruppen laves om, men hvornår og hvordan er jeg egentlig ikke klar over. I mellemtiden har de vurderet at trolden er et nemt og glad barn, hvilket bestemt også er rigtigt. Der er sjældent sure miner, men hun straffer os når vi kommer hjem, hvis hun har været et sted hun ikke kunne lide.

Jeg troede sådan set, naiv som jeg var, at problemet var løst, da hun i efteråret havde 1,5 måned hos en fast gæstedagpleje og jeg havde fået lovning på at her kom hun som oftest hen igen. Nu har vi så fået ny dagplejepædagog tilknyttet og så fik vi beskeden at der kunne hun ikke være mere, da jeg ikke kan hente mit barn et kvarter før end jeg plejer, da jeg sidder i kø ½ time til 3 kvarter om eftermiddagen fordi jeg skal på tværs af byen.

Der var dog ingen bekymringer fra mig, for jeg fik igen lovet at hun kom inden for gruppen. Afsted med hende sammen med en af dem fra hendes egen dagpleje og ingen problemer. Igår fik jeg så brev om hvor hun skal hen nu hvor der alle der her fantastiske helligdagslukninger (dagen efter en helligdag osv.). Jeg aner ikke hvem vedkommende er og det er heller ikke en fra gruppen jeg ikke har hilst på. Så for 5. gang indenfor 1 år skal hun til en ny gæstepleje, hvoraf det er nummer 2 uden for gruppen. Skal så siges at de allerede i efteråret ville have haft hende de 1,5 måned hun skulle i gæstepleje, uden for gruppen, men det fik jeg heldigvis da afværget.

Brevet havde jeg ikke tænkt så meget over, andet end jeg selvfølgelig som enhver anden mor ville gøre, hænger i røret mandag og vil høre hvad f*nden der nu forgår. Fra den første dagplejepædagog fik jeg beskeden at det var fordi hun ikke havde nogen fast gæstedagpleje, hvilket da er logisk når hun bliver kastet rundt hele tiden, samt at hun var nem. Ja tak, men når vi kommer hjem har jeg et ulykkeligt barn, som skal bæres og græder, fordi mor og far forlod hende.

Med en mand der arbejder sent (og selvfølgelig i år har alle lukkevagterne de dumme helligdagslukninger) og et bækken, der driller har jeg bare ikke kræfterne til en ulykkelig lille pige. Samtidig gør det da ondt på mig, at opleve hendes frustrationer, for hvordan forklarer du en pige på 20 måneder at det ikke er farligt?!

Endnu engang må jeg give fortabt og være sur løvemor mandag, men for pokker hvor er der lang tid til mandag lige nu!

Har mest lyst til at lade hende blive hjemme, men på nuværende tidspunkt aner jeg slet ikke hvor jeg står, da min sygemelding udløber og om mit bækken kan klare at aktivere en 20 måneder meget aktiv trold i 9 timer. Samtidig er det nok også en principsag. For den næste skal jo også passes og det kan simpelthen ikke være rigtigt at jeg skal ende med at arbejde hjemmefra når prinsessen skal i gæstedagpleje. Det betyder arbejde når prinsessen er lagt kl 19 og så 8 timer frem. Ja tak, hvor mange kan holde til det?! Så kan manden tage fri, men vi er begge på små arbejdspladser, så det med at få medarbejder sammensætningen til at passe uden det er de samme som skal blive hver gang, er virkelig også et puslespil.

Det der samtidig undrer mig er, at vi ofte får at vide at de andre børn har faste gæstedagplejer. Sidst skulle hun med ned til en af de andre pigers gæstedagpleje, men hvor er hendes?!

Øv hvor er der lang tid til mandag, og øv hvor er det da træls at vores tosomhed ender med en træt og smerteramt mor, når trolden kommer hjem senere idag.

Det blev et langt brokkeindlæg. Beklager mange gange og tager virkelig hatten af hvis du har læst med så langt. Tankerne fyldte for meget og trængte til at komme ud. Tak fordi du "lyttede". 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com