Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 15. december 2013

15. december - brunkagehus


I år har jeg forsøgt mig med et brunkagehus. Rundt omkring hører jeg det også i udgaver, som peberkagehus og honningkagehus, men jeg valgte altså at lave mit i brunkagedej.

Opskriften jeg har brugt til at lave huset, er den samme som den, jeg har brugt lige her. Jeg udelod dog mandlerne, da huset er til pynt og ikke skal spises.

Selvom mit hus ikke er vildt flot er det nu hyggeligt. Der findes virkelig mange flotte udgaver rundt omkring på nettet, så er jeg ganske godt tilfreds med resultatet. Det har dog givet blod på tanden, så måske jeg forsøger igen næste år, hvem ved.

Huset er skåret ud fra Dansukker.dks skabelon, som du kan finde lige her. Efter at have bagt sider, tag osv, har jeg pyntet hver del inden huset blev samlet. Det der var sværest, synes jeg, var at få taget til at sidde. Det blev undersøttet og så satsede vi på det holdt.

Jeg har købt nogle små fyrfadslys med batterier, til at stille indeni huset. Har du lavet et kagehus i år?







Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com