Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

lørdag den 16. november 2013

Amo - Macarons - En skrøbelig nyhed

Som altid er Amo med når der sker nye ting på bagemarkedet. De har derfor lanceret disse to Macarons pakker, som nok også er de mest populære smage indenfor Macarons.



Nu har jeg bagt Macarons et par gange og det er virkelig en skrøbelig kage. Det er altid spændende at se om det lykkes og om de får den fine frynsede kant. Jeg var derfor noget spændt på at skulle lave disse kager, da bagning af macarons er fyldt med do's and don'ts og det er forskelligt hvem du spørger.

At Amo derfor forsøger sig med disse meget skrøbelige kager, er jeg noget imponeret over.

Jeg bagte begge portioner samme dag, da jeg gerne ville have et sammenlignings grundlag. Det blev jordbær macarons først og derefter chokolade macarons. Jeg har ikke tidligere bagt flere portioner lige efter hinanden, så om det er det der har gjort udfaldet må jeg lade stå hen i det uvisse. Mit resultat endte dog således:



Lige så fine som mine jordbær macarons blev lige så ødelagte blev dem af chokolade.

Da jeg har fulgt samme procedure for begge macarons, er det mig en gåde hvad der er gået galt. Jeg vil derfor undlade at give karakter til chokolade macarons'ne.

Jordbær macarons'ne har en rigtig god smag og den helt rigtige sprødhed kombineret med en lækker creme i midten. Så de får 5 stjerner ud af 6. 
Share:

2 kommentarer:

  1. Wow sikke en forskel! Det er jo vildt... Håber at Amo måske kan være behjælpelig med at løse mysteriet for dig - i hvert fald er jeg spændt på at høre deres respons på det, hvis du skriver til dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal lige have skrevet til dem, men kan se på deres fb side, at der er mange der har oplevet det samme som mig.

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com