Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 30. maj 2012

Morgenmadsmuffins med jordbær og blåbær

Jeg fik på jagt efter en god opskrift på morgenmadsmuffins. Kravet var at de skulle være friske og ikke alt for tunge. Gerne med lidt bær. Det synes jeg denne opskrift levede godt op til. Muffins'ne blev dejligt svampede og lækre, så er helt klart en fast del på brunch bordet herhjemme fremadrettet.

Jeg fandt i Netto disse fine muffinsforme og synes de var helt perfekte til formålet. De giver dejlig farve på bordet.


I får opskriften her som jeg lavede den.

Der bliver 12 stk af opskriften.

150 g jordbær (brugte frosne)
225 g blåbær (brugte frosne)
Skallen fra 1 stk citron
60 ml olie
2 æg
1 moset banan
1 tsk salt
1/4 tsk stødt muskatnød
½ tsk natron
1 knsp kanel
225 g hvedemel
220 g sukker + 2 spsk
140 g hakkede valnødder

Tø jordbær og blåbær op i hver sin skål.

Når jordbærene er tøet op tilsæt 2 spsk sukker og mos jordbærene sammen med sukkeret. Lad stå i ca. 15 minutter.

Bland mel, kanel, natron, muskatnød og salt sammen i en skål.

I en anden skål piskes de mosede bananer sammen med æg, olie, 220 g sukker, jordbær og citronskal.

Bland de tørre ingredienser i de våde.

Fold forsigtigt blåbær og valnødder i og fordel dejen mellem de 12 muffinsforme.

Bages ved 200 grader i 20-30 minutter.


Share:

7 kommentarer:

  1. De lyder godt nok lækre!

    SvarSlet
  2. Var det nemt at få muffins ud af de papirforme??? Har selv nogle jeg skal bruge her i weekenden, men er lidt nervøs over at det bliver svært at få cupcaken ud af papirformen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan bare rive formene i stykker. Jeg kan dog ikke anbefale at lave cupcakes med en masse pynt på toppen, da det nok bare smatter ud så.

      Slet
  3. De er AFSINDIGT gode! TAK :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Vil lige tilføje, at jeg brugte alm. papirforme og fik da 20 muffins af denne portion. Gav dem 17 min. i varmluftsovn - det passede perfekt i min ovn ;o)

      Slet
    2. Godt at høre. Ja tror gerne at du kan få mange flere i de alm. forme. Dem jeg brugte er lidt større i det.
      Tak for feedback :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com