Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 11. november 2011

Æble-marcipanhorn

Når man som jeg har fået samlet en masse kage kogebøger sammen, er det ikke altid man får kigget så meget i dem allesammen, men den anden dag fik jeg lyst til at snuse rundt i nogle af de første, jeg fik på hylden.

Det kom der disse skønne horn ud af, som jeg varmt kan anbefale. De er super nemme at lave og smager skønt. Jeg lavede dobbeltportion og så fik søster lidt med hjem og resten kom i fryseren til en hyggestund.



Opskriften er fra Flere fromme fristelser og med en fedtprocent på ca. 20 % er de noget sundere end det jeg ellers får kreeret.

Der bliver 8 stk af en portion.

Ingredienser:
200 g fromage frais
100 g sukker
25 g olie
korn fra ½ vaniliestang
3 tsk bagepulver
275 g hvedemel + ekstra til æltning og udrulning

Fyld:
50 g revet marcipan (jeg bruger som altid Odense Marcipan)
½ stort sødt æble
Æg til pensling
ca. 10 g mandelflager til pynt (jeg smuttede mandler og hakkede dem i stedet)

Formage frais, sukker og olie røres sammen i en skål.

Vanilliekorn, bagepulver og mel blandes og røres i dejen, som æltes glat og fin.

Dejen rulles ud i ca. ½ cm tykkelse og skæres ud i 8 trekanter.

Æblet skrælles og rives og fordeles sammen med den revne marcipan på den brede del af trekanterne.

Hornene rulles fra den brede ende og lægges med spidsen nedad på en bageplade med bagepapir.

Hornene pensles med æg og drysses med mandelflager.

Bages ved 200 grader i ca. 18 minutter.

Share:

3 kommentarer:

  1. Uhmm, de lyder lækre! Æble og marcipan er sådan en skøn kombi :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Gaia-> Tak - de smager super skønt

    Birthe-> Også en af mine ynglings kombinationer. Mums.. Tror jeg skal have bagt, så jeg har lidt ekstra i fryseren :D

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com