Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 16. oktober 2011

Chokoladeforedrag - Odense Chokoladehus

I slutningen af september var min veninde og jeg til chokoladeforedrag. Det blev holdt hos Odense Chokoladehus og det var en af ejerne, nemlig Thormar, der holdt foredrag. Mener vi var 8-10 personer, der kom med ind i chokoladekøkkenet og her blev der serveret lidt vin og kaffe, mens Chocolatier Thormar ledte os gennem lidt af chokoladens historie. Undervejs fik vi lov at se hvad de forskellige processer gør ved kakaobønnen, så vi fik forståelsen af hvad rigtig chokolade er. Det var et virkelig spændende foredrag og fra nu af bliver varedeklarationen da tjekket en ekstra gang, når jagten på god chokolade går ind. Sidst men ikke mindst fik vi lov at smage lidt på nogle af de skønne ting, man kan købe hos Odense Chokoladehus. Heldigvis var selve butikken lukket, for det var virkelig fristende at købe det hele med hjem.

Der afholdes også kurser, som du kan læse meget mere om på deres hjemmeside: odensechokoladehus.dk, samt de kan følges på facebook her.

Jeg har allerede skrevet deres kursus 2 på ønskesedlen, da det kun kan give nogle gode input, som helt sikkert må prøves af.

Manden min var så sød at kigge forbi dem dagen efter og tage billeder af butikken:







Share:

4 kommentarer:

  1. Uhmm, spændende. Jeg kunne godt fristes til sådan et kursus :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  2. Jeg har også tænkt mig at prøve kursus 2... Mmmm glæder mig :-)

    SvarSlet
  3. Birthe-> Ja ikk?! Det lyder SÅ godt! Knus Bianca

    Kristina-> Uh.. ved du hvornår de afholder kursus? Har kigget forbi din blog - den er rigtig fin, så den er derfor kommet på min blogroll :D

    SvarSlet
  4. Det lyder godt nok spændende :)
    kram

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com